Studio Voetbal verliest steeds meer fans en krijgt kritiek op de inhoud. Kan het programma zich nog herstellen of haken de supporters definitief af? Al jarenlang is het programma Studio Voetbal een vaste waarde op de Nederlandse televisie, maar nu lijkt het steeds meer terrein te verliezen. In Tina's
TV Update op 23 september uitte tv-criticus
Tina Nijkamp haar zorgen en vroeg zich af: "
Wat is er in vredesnaam aan de hand? "
Studio Voetbal verliest zijn aantrekkingskracht
Zondag 22 september keken nog slechts 345.000 mensen naar de uitzending. Dat was een lichte stijging vergeleken met de week ervoor, toen maar 305.000 mensen inschakelden. Deze cijfers staan in groot contrast met de samenvattingen van de Eredivisie. Die trekken namelijk nog steeds zo’n 1,3 miljoen kijkers. Het lijkt dus niet aan het voetbal zelf te liggen, maar aan het programma.
Tijd voor spoedoverleg bij Studio Voetbal
De populariteit van voetbal in Nederland lijkt dus niet het probleem te zijn. Het probleem ligt eerder bij de aantrekkingskracht van het programma zelf. Tina Nijkamp vroeg zich af of Studio Voetbal nog wel in staat is om de aandacht van het publiek vast te houden. Ze vindt dat het misschien tijd is voor een "spoedoverleg" binnen de redactie. De kritiek op het programma is niet nieuw. De afgelopen weken zijn er veel klachten te lezen op sociale media. Vooral op X (voorheen Twitter) uiten kijkers hun ontevredenheid. Ze vinden de discussies niet meer spannend of vernieuwend. Volgens hen houdt het programma vast aan een formule die zijn beste tijd gehad heeft.
Studio Voetbal raakt voetbalfans kwijt
Veel voetbalfans haken af als Studio Voetbal begint. Ze vragen zich af waarom ze nog zouden kijken als het programma weinig toevoegt aan de Eredivisie-samenvattingen. Het is duidelijk dat de makers van Studio Voetbal voor een grote uitdaging staan. Kunnen ze het programma nieuw leven inblazen? Of zullen de kijkers definitief afhaken? Volgens Tina is het tijd voor actie.