In Kopen Zonder Kijken laten koppels de crew van het programma en presentator Martijn Krabbé, een huis voor hen kopen. Pas nadat de koopovereenkomst getekend is zien ze het huis. Het programma viel de afgelopen seizoenen goed in de smaak en heeft hoge kijkcijfers gescoord. 1,3 miljoen mensen keken naar de eerste uitzending van seizoen 3. Een veelbesproken onderwerp onder de kijkers van Kopen Zonder Kijken is stylist
Roos Reedijk . Ook zij is terug te zien in het gloednieuwe seizoen. RTL laat weten dat ook in dit seizoen van Kopen Zonder Kijken een aantal deelnemers niet blij zijn met hun nieuwe optrekje. Dit jaar werd het de makers een stukje moeilijker gemaakt door de woningnood.
Roos Reedijk helpt de deelnemers van Kopen Zonder Kijken met het inrichten van hun nieuwe huis. Met een laag budget gaat ze over het nieuwe interieur van de stellen. De interieurstyliste is een gespreksonderwerp op zich geworden en de meningen over Roos zijn verdeeld. Zo viel ze in het derde seizoen van Kopen Zonder Kijken op door een grote roze zonnebril te dragen. Vooral op haar stem reageerde veel kijkers, velen vonden die irritant. Maar van het commentaar op social media trekt Roos zich niet veel aan. In een interview voor LINDA geeft ze aan dat er altijd mensen zijn die je niet leuk vinden. Ook laat ze weten dat ze genoeg ervaring heeft om te weten waar ze staat. "Ik weet zelf ook wel dat ik een gekke stem heb en dat ik maffe kleding draag. Maar ik focus me liever op de positiviteit die het allemaal teweeg brengt."