Influencers Jade Anna en Marijn Kuipers krijgen van merken 'white girl privilege'. Het valt kijkers op dat het steeds alleen maar dezelfde meiden zijn die uitgekozen worden. Daar heeft een deel van het internet nu schoon genoeg van...
Merken kiezen steeds alleen maar 'blanke meiden' uit voor samenwerkingen. Dat lijkt inmiddels door te dringen tot een groot deel van vrouwelijke Instagram-gebruikers. Zelfs als het merk claimt iets aan diversiteit te doen, zal je niet snel een 'gekleurd' persoon voor een samenwerking zien. Het is opgevallen dat het ook steeds weer dezelfde mensen zijn waar merken mee willen werken. De maat lijkt vol: het internet komt in opstand tegen deze zaakjes, met Jade Anna en Marijn Kuipers als mikpunt!
Influencers als Jade Anna, Marijn Kuipers en anderen liggen zwaar onder vuur. Dit zou allemaal komen doordat ze als 'witte meiden' meer samenwerkingen krijgen. Voor kijkers viel het op dat bedrijven steeds dezelfde mensen kiezen, waaronder vooral Jade Anna en haar vriendin Bibi Meijer. Jade zie je wel vaker in samenwerkingen, ook alleen. Bibi zie je echter nooit een samenwerking doen zonder Jade. Zij is haar vaste plus één! Zelfs als een bedrijf helemaal draait om diversiteit, wordt dat in de praktijk niet of nauwelijks gezien. Het gaat dan niet om een kleine promotievideo, maar om een hele reis. Dit is bijvoorbeeld het geval bij het merk Loavies. Het merk noemt hun meiden 'island girls', maar ze werken nooit echt met meiden die van het Caribische eiland komen. Meestal zijn het alleen maar de gebruikelijke blondjes. Deze keer zitten er wel wat brunettes tussen, maar wat voor verschil maakt dat? De meiden waarmee ze werken zijn Jade Anna, Nina Houston, Bibi Meijer, Sheida Alhoei, Marijn Kuipers en Joy Bosz. Geen enkele échte island girl te zien dus! Bekijk ook zelf het verhaal van Juicechannel hieronder voor reacties van mensen.
Jade Anna ligt weer onder vuur. Dit keer komt het door het merk dat ze heeft gelanceerd. Het merk heet Bi Yù. Haar producten zijn gummies die je energie of focus zouden moeten geven. In het verleden gaf Jade al vaker aan dat ze zich vaak moe voelt. Vandaar dat ze het product heeft bedacht. Alleen is zij niet de eerste influencer die met dit soort gummies is gekomen. Voor haar zijn er namelijk al veel anderen geweest en dat lijkt ook niet te stoppen. Mensen geloven alleen niet dat het product echt werkt. Hoe kan een simpel product zoals die van Jade je vermoeidheid gelijk wegnemen? De volgers van de influencer hadden ook niet verwacht dat haar producten gummies zouden zijn. Ze dachten eerder aan sieraden of kleding. Iets wat meer met beauty te maken heeft. Bekijk ook zelf het merk op het Instagramkanaal van Jade Anna.
Influencer Jade Anna krijgt veel kritiek op haar 'nieuwe vormen'. Voor veel jonge meiden is ze een voorbeeld en dit hoort er volgens ouderen niet bij. Toch blijft Jade overtuigd van haar beslissing. Ze geeft aan dat het geen impulsief besluit was. Dat geeft ze ook aan in de videos die ze maakt over de vergroting. Volgens Jade moeten meiden doen wat hen gelukkig maakt. Al is het iets fysiek aan jezelf veranderen. Ze zegt dat je je comfortabel met jezelf moet voelen. Zelf raadt ze het ook sterk aan om een goed na te denken over dergelijke keuzes, zoals ze dat zelf heeft gedaan. Vind jij dat Jade een goed voorbeeld geeft of gaat dit juist te ver?
Bron: Instagram