Er is eindelijk een waardig opvolger gevonden voor legende Martine Bijl. Actrice Elise Schaap mag tegenwoordig de groentes van HAK aanprijzen. Groentegigant HAK start vandaag met haar nieuwe campagne om de mensen thuis meer te leren over duurzaam en lokaal geteelde groenten. Alles om de kijker thuis bewuster te maken en duurzamer te laten leven. En HAK heeft daar een bijzonder boegbeeld voor uitgekozen. Niemand minder dan actrice
Elise Schaap mag de rol van de inmiddels overleden Martine Bijl overnemen. Tussen de HAK velden prijst zij haar bloemkolen de hemel in.
Hoge verwachtingen van Elise Schaap
Elise is voor meerdere jaren een samenwerking met het groentebedrijf aangegaan. Ze is daarmee de directe opvolger van Herman den Blijker, die de afgelopen jaren te zien was in de reclames. Maar haar rol gaat veel meer lijken op die van de reeds overleden Martine Bijl. En hoewel Elise natuurlijk een geweldige actrice is, wordt het lastig om te tippen aan het talent van Martine Bijl. Met Elise in de hoofdrol van de HAK reclames zijn de vertrouwde HAK grappen en grollen waar Martine zo bekend om stond weer terug van weggeweest. Kijk hieronder gauw hoe Elise het doet in Martine haar schoenen!
[embed][/embed]
Waar ken je Elise Schaap nou van?
Elise werd bekend van haar rol als Danielle in de spannende serie
Undercover. Na het enorme succes van de serie pakte ze in 2019 ook de Televisie-Ster voor beste acteur/actrice. Het is sinds die tijd erg hard gegaan bij Elise. Ze werd in één keer bekend bij het grote publiek en kreeg meer werk aangeboden. Ook is ze bekend van haar typetjes in de
TV-Kantine. Van Chantal Janssen tot Estelle Cruijf, Elise kan iedereen persifleren. Imiteren kan ze als geen ander en grappige personages zijn Elise op het lijf geschreven. Dat laatste maakt haar de perfecte kandidaat om het stokje over te nemen van Martine.
Hoe gingen de HAK reclames ook alweer?
De televisiegeschiedenis zal altijd een speciale bladzijde houden voor Martine Bijl en haar deelname aan de HAK reclames. Sinds 1986 was Martine het gezicht van de groente fabrikant. Zij stond centraal in een campagne, vanuit het veld, waar Martine op grappige en eigenwijze manier de groenten van HAK de hemel in prees. Met haar gevoel voor humor en gevatte stijl wist Martine van elke nieuwe reclame een feestje te maken. Begin 2000 stopte de reclames met Martine, maar in 2006 was de koningin van de Nederlandse reclamewereld weer terug. Op Prinsjesdag 2013 was het tijd voor de 40ste en laatste reclame die Martine voor HAK deed. Daar gaf ze een inspirerende troonrede, midden in een weiland: 'Lieve mensen voor deze ene keer moet u niet de groenten van HAK, maar de groeten van Martine hebben.' En nu mag Elise in de plaats stappen van de legendarische Martine Bijl.
[embed][/embed]