Amber Brantsen probeert tijdens de F1 races de kijker continu te vermaken met haar uitspraken en leuke glimlach. Maar zelfs die glimlach is niet genoeg om de ergernis door haperende streams te verminderen. Viaplay probeert het nu via een andere route. Amber Brantsen doet altijd haar best, tijdens iedere taak die ze uitvoert. Als presentatrice bij Viaplay zien we ook altijd dat ze vol enthousiasme interviewt, praat en juicht als Max Verstappen weer is als eerste over de streep komt. De kijker en Viaplay zelf heeft dus erg veel aan de brunette tijdens de streams. Als die werken tenminste. Maar meer en meer wordt duidelijk, onder andere op Twitter, dat ook de vrolijke Amber de klachtenregen als gevolg aan haperende streams niet kan verminderen. Viaplay had haar natuurlijk ook niet speciaal daarvoor ingehuurd. Nu nemen ze deze extra taak dan ook maar uit de handen van Amber en gaan de kijker op de ouderwetse manier compenseren: met keiharde korting komen ze over de boeg. Amber zelf blijft hopelijk wel doorgaan met haar best doen. En de streamkwaliteit verhoogd hopelijk ook snel bij Viaplay.
Amber Brantsen entertaint
Amber op je scherm maakt een hoop goed, maar helaas is het dus niet genoeg. De kijker wil waar voor zijn geld en dat betekent goede streams van hoge kwaliteit die niet vastlopen. Als je een of meerdere doorslaggevende momenten mist van de F1-race en daar toch wel een aardig maandbedrag voor neertelt is dat natuurlijk nooit leuk. Alle storingen bij Viaplay houden ook al echt wekenlang aan en er lijkt maar geen verbetering aanstaande. Dan maar korting, denkt de zender.
Amber Brantsen heeft medelijden
Zelf zit ze natuurlijk erg goed met haar gasten tijdens de streams. Min of meer op de eerste rang en ze heeft genoeg schermen om zich heen met goede kwaliteit streams. Mocht er eentje kapot gaan, dan kijkt de presentatrice gewoon de andere kant op. En dat helemaal gratis. De kijker, die wel moet betalen, heeft minder geluk. Amber heeft vast en zeker medelijden maar Viaplay zelf moet het allemaal maar gaan oplossen. Zij mag blijven doen waar ze voor is aangenomen: presenteren en blijven lachen.
Compensatie Viaplay is aanstaande
Viaplay gaat alle klanten die problemen ervaren met de race-streams dus maar uiteindelijk compenseren. Goed nieuws dus voor vooral de meest loyale kijkers van de Formule 1 bij de zender. Deze klagen al sinds de overstap naar Viaplay over slechte kwaliteit van streams op Twitter en Instagram. Wanneer vervolgens hulp gevraagd wordt aan de klantenservice dan volgt of geen reactie of de kijker moet het zelf maar oplossen. Volgens de kijkers en ook volgens de Consumentenbond is een compensatie broodnodig inmiddels. De klachten stapel loopt enkel en alleen maar hoger op in de backoffice bij Viaplay omdat het iedere week wel raak is. Dit terwijl je zou verwachten dat kinderziekten en bugs er inmiddels wel uit waren gegaan. Viaplay en presentatrice krijgen visite van Consumentenbond
Het platform werd eerder al opgeroepen om met een oplossing te komen. En Viaplay was zelfs nog item van het televisieprogramma Kassa. Die maar is uit ging zoeken wat de beste oplossing was voor de kijker. Toen de zender nog geen actie ondernam was het mooi geweest. Nu is zelfs de Consumentenbond langs geweest. Die zien deze compensatie en een tijdelijke prijsverlaging als goede, tijdelijke oplossing. Maar ook zij zien graag verbetering van de kwaliteit. Zouden de werknemers daar ook stiekem F1-fan zijn en lid van de zender? En willen die daarom juist Amber en Max zien in Full-hd zonder haperingen? Voorlopig lijken Amber, Viaplay en de Consumentenbond weer tevreden, nu de kijker nog.