Op Maandag zetten we een vrouw van Nederlandse bodem even in het zonnetje. Soms verdienen ze het, soms kunnen ze het wel gebruiken. Soms gewoon omdat we daar zin in hebben. En deze week zetten we onze lievelings-mol in het zonnetje! Linda de Mol, wel te verstaan. Het is voor veel Nederlanders vaste prik: op zaterdag zien we een Mol aan het werk.
Linda de Mol speelt hier handig op in, met haar nieuwe spelshow
Deze Quiz is voor jou . Het doel van het spel ligt wel iets anders dan bij de NPO-klassieker
Wie is de Mol (WidM). Hier geen vals spel, bedrog en geniepige bondjes. Nee, bij
Deze Quiz is voor jou is er amper sprake van strijd.
Het doel van het spel is namelijk om zoveel mogelijk geld bij elkaar spelen. Niet voor eigen gewin, maar ten bate van één persoon in het publiek die het geld goed kan gebruiken.
Feel-good televisie van het niveautje
All You Need is Love . Gooi er nog een lekker deuntje van
Frans Bauer / Stacksjouwer overheen en je bent klaar voor een ouderwets gezellig avondje Hollandse
TV.
(tekst loopt door na het filmpje)
Mollen
Of het speciaal voor deze aflevering was, weten we niet, maar Linda heeft wel een flink WidM-arsenaal aan BN'ers opgetrommeld. Met Rik van de Welstelaken, Klaas van Kruistum,
Sofie van den Enk en
Merel Westrik als deelnemers stond het programma bol van de WidM-ervaring. Wellicht bleven de ruim 1.1 miljoen kijkers daarom ook wel aan de buis gekluisterd tot op het einde. Wachtend op die ene mol-actie van Merel waardoor een groot deel van het geldbedrag ineens uit de pot verdwenen zou zijn.
Het mocht niet zo zijn. De deelnemers wisten uiteindelijk bijna vijftigduizend euro bij elkaar te spelen. Dat was meteen ook het meest indrukwekkende van heel de show; voor de rest wist het spelprogramma maar weinig indruk te maken. En dat terwijl de quiz zoveel gelijkenissen vertoont met programma's van Linda die wèl succesvol zijn.
(tekst loopt door na het filmpje)
Hart onder de riem steken
Hoewel de kijkcijfers deze eerste aflevering dus absoluut niet tegenvielen, is het nog maar de vraag of Linda de kijkers met haar spelshow geïnteresseerd weet te houden. Een blik op Twitter toont vooral boze mensen, bij wie het niet lukte om vanaf de bank zelf mee te spelen via de app. En als dat niet snel verbeterd, dan gaat dat ongetwijfeld kijkcijfers kosten.
(tekst loopt door na de afbeelding)
Op zaterdagavond concurreren tegen WidM is absoluut niet eenvoudig. Linda sprak zelf van een 'kamikaze-actie'. De eerste kamikaze-aanval is een succes gebleken, maar of volgende week weer een voltreffer wordt, is dus nog even afwachten. En daarom bombarderen wij deze Maandag tot Linda de Mol-dag. Linda, deze dag is voor jou!